КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

ІМ. А. С. МАКАРЕНКА

Кухар, офіціант

2015/11/24

Особливості професії.  Професія офіціанта має три складові: правила сервіровки столу, правила і технічні прийоми обслуговування гостей і основні правила етикету. Офіціанти не тільки обслуговують відвідувачів, сервіруючи столи відповідно до встановлених стандартів, стежачи за чистотою, станом і комплексністю столових приборів, посуду, скатертин і серветок. Вони повинні добре знати меню, основні і сезонні блюда і напої, які пропонують гостям. Хороший офіціант повинен зуміти дати пояснення по кожному блюду з меню, знати, з яких продуктів готується кожне блюдо, які соуси можуть бути запропоновані до вибраного блюда, знати і пропонувати вина до замовлення, розповівши при цьому клієнтові про сорт запропонованого вина. Значить, офіціант повинен мати відмінну пам'ять.

Прекурасне знання асортименту - тільки одна з вимог до офіціанта. Крім цього потрібно знати етикет обслуговування: як і з якого боку подати блюда, стежити за наповненістю келихів, уміти розкласти замовлення із загального блюда на порційні тарілки, вчасно подати рахунок. Уміння спілкуватися з різними людьми - це невід'ємний навик для роботи офіціантом. Офіціант  в рамках своєї компетенції може вирішити проблему, що виникла у клієнта. І головні якості, якими повинен володіти офіціант, - це мобільність, стійкість до стресів, ввічливість. Офіціантові просто необхідно знати основи психології, розбиратися в тонкощах настрою клієнта.

Необхідні якості. Офіціант повинен мати презентабельну зовнішність, адже він - обличчя ресторану. Офіціант це та людина, яка створює атмосферу за кожним столиком. Йому необхідно створити таку атмосферу, щоб відвідувач захотів ще раз прийти.

Встановити контакт з відвідувачами ресторану, кафе, бару - це непросте уміння, вести професійний діалог. Це і до місця сказаний жарт, і підбадьорюючий погляд, і усмішка, що викликає симпатію, і стримана манера триматися.