КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

ІМ. А. С. МАКАРЕНКА

         «Діти - це живе життя і життя прекрасне, і ставитися до них треба, як до товаришів і громадян, поважати їхнє право на радість і обов'язок відповідальності»

                                                                  А.С.Макаренко

 

 

     У КРЕМЕНЧУЦЬКОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ЛІЦЕЇ ІМ. А. С. МАКАРЕНКА виховання побудовано за принципом: «Якомога більше вимогливості, якомога більше поваги до учня».

Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних  компетенцій.  А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни тощо.

 

     Виховна робота займає одне з провідних місць серед напрямків роботи педагогічного колективу ліцею. 

     Головною метою закладу є виховання високоосвіченої, соціально активної й національно свідомої особистості  з громадянською позицією, високими духовними цінностями, сімейними і патріотичними почуттями,  здатну до самоосвіти і самовдосконалення.

 

Основними напрямами

виховної роботи в ліцеї є:                        

 

 

 

- національно-патріотичне та громадське виховання - збереження національної культури, традицій та звичаїв українських народів, глибокого розуміння громадянського обов'язку (відбуваються походи по місцях бойової слави, зустрічі з учасниками ВВВ, доглядаються могили загиблих, вшановується пам’ять тих, хто віддав своє життя за визволення Кременчука та нашої Батьківщини біля пам’ятників міста та за його межами);

- правове виховання - спрямоване не тільки на інформування  учнів про міжнародні та державні акти, що гарантують і забезпечують права і свободи людини, але й на вироблення стійких навичок застосування цих законодавчих положень. Разом з тим, правове виховання має сприяти також попередженню протиправної поведінки молоді;

- трудове виховання -  має важливе значення в умовах нових суспільних відносин і провідним завданням якого є  формування в учнів любові до праці, вироблення активної позиції у набутті трудових навичок. Усвідомлення необхідності вибору і здобуття професії (на базі  ліцею проводяться  практичні  семінари, майстер-класи, обласні конкурси за професіями: кухар-офіціант,кравець-закрійник,перукар. Кращі майстри міста із задоволенням діляться  своїми  досконалими вміннями з  учнями та майстрами виробничого навчання);

- моральне виховання - мета заходів якого є у виробленні потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими в суспільстві, наслідування кращого досвіду попередніх поколінь, традицій сім'ї, родини, народу з усвідомленням загальнолюдських пріоритетів (учнівський колектив на чолі з учнівським самоврядуванням надає допомогу ветеранам Великої Вітчизняної війни, ветеранам праці, самотнім людям похилого віку, що проживають на території ІІ мікрорайону м. Кременчука);

- художньо-естетичне виховання - передбачає ознайомлення учнів ліцею з народним мистецтвом, пісенним та поетичним фольклором, розвиток творчих можливостей та здібностей учнів (колектив ліцею з народним ансамблем «Роси», Театром мод, ансамблем барабанщиць, завжди приймає участь в районних та міських заходах, присвячених знаменним датам та подіям в місті та Україні);

- екологічне виховання - завдання якого є формування в учнів усвідомлення того, що людина — частина природи, почуття відповідальності за стан навколишнього середовища, виховання культури поведінки, формування практичних вмінь та навичок дбайливого ставлення до природних багатств;

- фізичне виховання - система заходів, спрямованих на зміцнення здоров'я, загартування організму, розвиток фізичних можливостей, рухових навичок і вмінь. Має на меті утвердження принципів здорового способу життя (в ліцеї працює клуб «Подвиг», виховання базується на трудових та військових прикладах).

 

 

     В КПЛ ІМ. А. С. МАКАРЕНКА значна увага приділяється дітям-сиротам. Для них створенні по-домашньому сприятливі умови проживання, постійний контроль з боку вихователів гуртожитку, психолога, майстрів в/н, класних керівників, адміністрації. Діти отримують якісне харчування, медичне обслуговування, грошову допомогу. Виховна робота в гуртожитку проводиться на достатньому рівні.

     Виховна робота у ліцеї спрямована на вивчення індивідуальних особливостей учнів, активізацію їх навчальної діяльності, розвиток і вдосконалення учнівського самоврядування, організацію роботи з батьками, розвиток творчих здібностей учнів. 

     Наш ліцей є багаторазовим переможцем обласної спартакіади серед професійно-технічних навчальних закладів м. Кременчука  і незмінний переможець, з 1982 по 2013 рік ( 32 роки поспіль), огляду-конкурсу художньої самодіяльності серед ПТНЗ Полтавської області.                                                                      

"Справжня суть виховної роботи...
полягає зовсім не у розмовах з дитиною,
не у безпосередньому впливі на дитину,
а ... в організації життя дитини"
А.С. Макаренко